Άσκηση

Η άσκηση είναι εξαιρετική για την υγεία σας. Διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου και μπορεί να βελτιώσει τη γενική σας ευεξία.

Γιατί;

Η τακτική άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση και να σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος. Οι έρευνες δείχνουν ότι η τακτική μέτρια άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο κατά 27%.

Πόση άσκηση πρέπει να κάνω;

Εάν είχατε πρόσφατα εγκεφαλικό επεισόδιο, μπορεί να μην είστε σε θέση να ασκείστε τακτικά. Θα πρέπει να αρχίσετε να ασκείστε μόνο αφού έχετε ανακάμψει αρκετά και μόνο όσο μπορείτε να διαχειριστείτε. Συζητήστε με το γιατρό ή το θεραπευτή σας για το τι είναι κατάλληλο για εσάς.

Οποιαδήποτε άσκηση θα βοηθήσει, αλλά αν μπορείτε, θα πρέπει να στοχεύσετε σε τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας σωματικής άσκησης, πέντε ή περισσότερες φορές την εβδομάδα. Δεν χρειάζεται να το κάνετε κάθε 30 λεπτά ταυτόχρονα, μπορεί να σπάσει σε μικρότερα χρονικά διαστήματα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Μπορείτε να επιλέξετε οποιαδήποτε μορφή άσκησης εφ’ όσον η δραστηριότητα αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό και σας κάνει να αισθάνεστε ζεστός.

Εάν δεν έχετε ασκηθεί για κάποιο χρονικό διάστημα και ειδικά εάν είστε άνω των 40 ετών ή έχετε κάποια ιατρική πάθηση, φροντίστε να μιλήσετε με το γιατρό σας προτού εμπλακείτε σε έντονη σωματική δραστηριότητα.

Πώς μπορώ να κάνω περισσότερη άσκηση;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να είστε πιο δραστήριοι, ακόμη κι αν δυσκολεύεστε να μετακινηθείτε.

Μπορεί να χρειαστεί να προσαρμόσετε τις δραστηριότητές σας ή να δοκιμάσετε νέες. Εάν λαμβάνετε φυσιοθεραπεία, μιλήστε με τον φυσιοθεραπευτή σας. Θα είναι σε θέση να σας δώσει συμβουλές σχετικά με τις κατάλληλες ασκήσεις και δραστηριότητες. Η μετάβαση σε ένα γυμναστήριο μπορεί να είναι μια επιλογή αν έχουν τις κατάλληλες εγκαταστάσεις και εποπτεία. Αν δυσκολεύεστε να ασκηθείτε ενώ στέκεστε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ποδήλατο γυμναστικής.

Εάν η κίνησή σας έχει επηρεαστεί από το εγκεφαλικό επεισόδιο σας, μπορεί να βρείτε πιο κατάλληλες ασκήσεις με βάση την καρέκλα. Αυτά περιλαμβάνουν τη λήψη μιας σειράς καθισμάτων και κινήσεων για να αυξήσετε τον καρδιακό σας ρυθμό και να ασκήσετε τους μυς και τις αρθρώσεις σας.

Ακολουθούν μερικές άλλες συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν:

  • Βρείτε κάτι που σας αρέσει, εφ’ όσον θα έχει περισσότερες πιθανότητες να το συνεχίσετε
  • Δοκιμάστε κάτι καινούργιο – ίσως θέλετε πάντα να μάθετε χορό, τώρα είναι η ευκαιρία σας
  • Βρείτε έναν συνεργάτη γυμναστικής – δείτε εάν κάποιος φίλος ή μέλος της οικογένειάς σας μπορεί να έρχετε μαζί σας για να μπορείτε να εμψυχώνεται ο ένας τον άλλο.
  • Άσκηση με μουσική – βάλτε κάποια μουσική που σας αρέσει και ο χρόνος θα περάσει πιο σύντομα και πιο ευχάριστα
  • Ανταμείψτε τον εαυτό σας – ορίστε κάποιους στόχους και ανταμείψτε τον εαυτό σας όταν τους φτάσετε. Ο στόχος σας θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε, για παράδειγμα να πηγαίνετε περπάτημα περισσότερες φορές αυτή την εβδομάδα σε σχέση με την προηγούμενη, μέχρι την τήρηση του σχεδίου άσκησής σας.
  • Αν θέλετε να περπατάτε περισσότερο, δοκιμάστε να ελέγξετε την πρόοδό σας χρησιμοποιώντας ένα βηματόμετρο. Πρόκειται για μια μικρή φορητή συσκευή που μετρά τον αριθμό των βημάτων που κάνετε και την απόσταση που έχετε περπατήσει
  • Συνεχίστε – μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά γίνεται πιο εύκολο με τον καιρό.