Υγιές Βάρος

Η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο για ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο κατά 22%. Εάν είστε παχύσαρκοι έχετε αυξημένο κίνδυνο κατά 64%. Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε και διατηρήσουμε ένα υγιές βάρος.

Το υπερβολικά αυξημένο βάρος θέτει σε κίνδυνο για υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακές παθήσεις και διαβήτη τύπου 2. Οι παθήσεις αυτές αυξάνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Δεν είναι μόνο το ποσό του επιπλεόν βάρους που παίζει σημαντικό ρόλο, αλλά και το που έχει μαζευτεί το βάρος αυτό, σε ποια περιοχή του σώματος. Εάν έχετε επιπλέον βάρος γύρω από τη μέση σας, είναι πιο πιθανό να έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη ή άλλα προβλήματα υγείας, γι ‘αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι διατηρείτε υγιές βάρος.

Τί θεωρείται ιδανικό βάρος για ΕΜΕΝΑ;

Καλό είναι να συζητήσετε με το γιατρό σας, ποιο είναι το ιδανικό βάρος για εσάς, εφόσον διαφέρει από άτομο σε άτομο.

Μπορείτε να υπολογίσετε το Δείκτη Μάζας του Σώματος (Body Mass Index – BMI) σας, για να λάβετε μια ένδειξη για το κατά πόσον το βάρος σας βρίσκετε σε υγιή επίπεδα. Ο δείκτης αυτός λαμβάνει υπόψην ότι ο καθένας μας έχει διαφορετικό ύψος και σωματότυπο, και για αυτό δέχεται τις δικές σας προσωπικές μετρήσεις, δηλαδή ύψος και βάρος. Μπορείτε να βρείτε BMI υπολογιστική στο διαδίκτυο.

Τρόποι για απώλεια βάρους.

Το μυστικό είναι να εφαρμοστούν μικρές και μακροχρόνιες αλλαγές στον τρόπο ζωής. Αλλάζοντας τις διατροφικές συνήθειες, με σκοπό να αρχίσουμε να τρώμε πιο υγιεινά και να γίνουμε λίγο πιο δραστήριοι, είναι οι καλύτεροι τρόποι για απώλεια βάρους.

Εδώ θα βρείτε μερικές συμβουλές για απώλεια βάρους:

  • Καταναλώστε τουλάχιστον 5 μερίδες από φρούτα και λαχανικά, ημερισίως
  • Φαγητά από έξω θα πρέπει να καταναλώνονται περιστασιακών
  • Επιλέξτε φαγητά χαμηλά σε λιπαρά π.χ. στο γάλα, τυρί, γιαουρτί, βούτυρο, σάλτσες
  • Αντικαταστήστε το κόκκινο κρέας με άσπρο κρέας όπως κοτόπουλου και γαλοπούλα και αφαιρέστε το δέρμα
  • Φαγήτα με υψηλή περιεκτικότητα άλατος, λίπους, και ζάχαρης, καλό είναι να αποφέυγοντε – Προσέχετε τις ετικέτες
  • Αλλάξτε τον τρόπο που μαγειρεύτε, βάλτε περισσότερα φαγήτα σχάρας, βραστά, ή ψητά στη διατροφή σας, αντί για τηγανητά
  • Προσπαθείστε να τρώτε όσο πεινάτε: Όταν καταναλώτε περισσότερες θερμίδες από όσες χρειάζετε ο οργανισμός σας, τότε η ενέργεια αυτή φυλάσσεται στο σώμα σε μορφή λίπους
  • Χρησιμοποιείτε μικρότερα πιάτα και κούπες για ελέγξετε τις μερίδες σας
  • Δοκιμάστε να ασκηθείτε καθημερινά: αυτό μπορεί να βοηθήσει στην κατανάλωση θερμίδων και τη διατήρηση υγιούς βάρους.
  • Προσέξτε την ποσότητα αλκόολ που καταναλώνετε και προσπαθήστε να την κρατήσετε στα επιθυμητά επίπεδα.